8.1.08

Stressad och lika förvirrad som vanligt...

Nu har vi kommit så långt att det endast återstår 6 tim kvar i det här landet. Och som vanligt har det blivit så att man börjar packa i sista sekund. Egentligen har jag ju haft hur mycket tid som helst men nu blev det så här.  Så brukar det vara och jag klandrar mig inte.

Jag har packat ner kläder, strumpor, kameror och lite mer kläder. Till slut har man fått ner allt, känner stoltheten, får fram ett litet leende men ser då att det är hur mycket packning som helst. Vem ska bära allt det här, och får man verkligen ha med sig så mycket? Göra om och göra rätt och vidare sen till det roligaste, leta efter passet. Varför är den aldrig på samma ställe som där man lämnade den, eller åtminstone där man tror sig ha lämnat den? Hittar den till slut, känner mig färdig och ser att klockan är över 02 på natten. Vad var det som tog sådan tid?

Snart är det morgon och då är det dags att ta sig till flyget, checka in, spana på allt folk som ska resa. Försöka gissa vart alla ska och föreställa sig hur det skulle vara om man gick fram till någon och bytte biljett. Och till och med göra som så att man byter bagage också. Och varför inte byta pass också när man ändå är på gång?

Inga kommentarer: