19.1.08

Vatten och ballonger

Det känns i luften och i omgivningen, folk ser sig om och verkar lite mer nojjiga än vanligt. Det är nämligen Karneval på gång vilket betyder att du kan bli blöt vart du än är. Det hela går ut på att kasta vattenballonger på folk som går förbi, ute på stan eller på de som sitter i sina bilar. Ingen går säker. Speciellt tjejerna som får ta emot en massa ballonger hela tiden, en tjej hade till och med blåmärken, så hår kastar folk. Och så finns det de som inte kastar några ballonger, de står istället på balkongen och häller hinkar med vatten på förbigående. Har aldrig vart med om något liknande. Idag hann jag se en ballong som kom flygandes exakt med några centimeter ifrån mitt ansikte, den flög förbi mig och small mot en vägg, det stänkte lite på mig men tänk om den hade träffat sitt mål, mitt ansikte.

Annars är allt bara lugnt, det blir bara varmare och varmare och folk är ivriga inför Karnevalen som börjar den 1 februari.

2 kommentarer:

Michelle sa...

Jo, men det känns ju tryggt att åka ner dit då :P

Rebecka Jalvemyr sa...

Det blir värre under själva karnevalen. Som blekansikte är man dessutom extra utsatt. Jag ser inte fram emot det.