18.1.08

Saft, någon?

Landade här i Cochabamba igår kväll, flygresan tog 30 min istället för 7 timmars bussfärd. Allt gick bra och kom sedan på att jag haft en påse med coca-blad i jackfickan hela tiden, genom tullen och allt. Påminde mig själv sen i vilket land jag befann mig i och blev åter lugn.

Här är det 28 grader varmt och solen bränner. Hittade ett schysst hotell med varmvatten mitt inne i city. Här är det verkligen varmt ute och de har varmvatten, i La paz är det kallt ute för det mesta och vattnet är iskallt. Där gäller det att ha tur eller vara skicklig med duschkranen så att det kan det bli någorlunda ljummet.

Har idag följt en musikgrupp vars medlemmar är mellan 14-19 år, det är folkmusik som gäller och eftersom alla gruppmedlemmar är söner eller brorsöner till det här lokalt och internationella musikgruppen Los Kjarkas så har deras musikarriär gått väldigt fort framåt. Fotade dem under en radiointervju och intervjuade sedan några av medlemmarna. Deras manager och hennes vän frågade mig sedan om jag ville med till en nyöppnad bar/ölhak som låg en bit utanför city. De hade inte heller vart där förr så vi tog oss dit för att utforska stället. Kommer in och det är svinäckligt där inne, alla är verkligen väldigt fulla, en ligger på golvet, en annan ligger över bordet och sover. Managern + vän börjar bli väldigt iaktagna, några pekar, en visslar till och med. Stället kändes inte alls bekvämt så vi tog oss därifrån. Vi hittade ett snabbmatställe, beställde burgare och drack sedan saft istället...

Inga kommentarer: